ПРАВИЛА ВИБОРУ АУДИТОРСЬКОЇ КОМПАНІЇ: ЧЕК-ЛИСТ

Низці середніх та великих підприємств, керівництво яких раніше й не знало, що таке аудит, потрібно буде підтверджувати свою фінансову звітність за результатами аудиторської перевірки, починаючи зі звітності за 2018 рік. Це визначено Законом України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні». У керівництва таких підприємств вже зараз може виникнути проблема: як обрати аудиторську фірму, на що звернути увагу?

Першим, що спаде на думку при пошуку аудиторської фірми, як і будь-чого іншого, – звернутися до Google або іншої пошукової системи. За лічені секунди Ви побачите сотні результатів пошуку. І що робити далі? При виборі будь-чого іншого головним критерієм для більшості користувачів виступає ціна. У випадку аудиту, ціну на сайті, в більшості випадків, аудиторські фірми не вказують. І це нормально. Адже її можна обрахувати, лише маючи дані про клієнта. Навіть, якщо на сайті фірми є мінімальні ціни на аудит, це не означає, що саме такою для Вашої компанії буде вартість послуг. В більшості ж випадків, вона буде суттєво відрізнятися від мінімальної в більшу сторону.

То ж, щоб обрати аудитора, який буде надавати якісні послуги на постійній основі, пропонуємо здійснити наступні кроки:

  • Складіть «великий список» аудиторських компаній. Для цього стане в нагоді і згадуваний Google, а більшою мірою – сайт Аудиторської палати України (АПУ). На сайті АПУ є повний перелік аудиторських фірм України в розрізі регіонів, а також Перелік фірм, які мають право робити обов’язковий аудит фінансової звітності;
  • Проаналізуйте сайти аудиторських фірм з обраного списку. З них можна дізнатися, скільки років на ринку працює аудиторська фірма, чи пройшла вона контроль якості (наявність відповідного Свідоцтва), скільки у неї співробітників, і якої вони кваліфікації. Згідно Закону «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», для проведення обов’язкового аудиту у фірми має бути не менше 3 сертифікованих аудиторів, а для аудиту суб’єктів суспільного інтересу (крім малих) – 5 сертифікованих аудиторів, 10 фахівців, які безпосередньо залучені до аудиту, з яких 2 повинні мати документ, що підтверджує знання МСФЗ;
  • Проаналізуйте клієнтів аудиторських фірм. Можливо, серед них є ваші партнери, контрагенти, знайомі. Зв’яжіться з ними і довідайтеся про досвід співпраці з аудиторами;
  • Складіть «короткий список» аудиторських фірм на підставі результатів проведеного аналізу та зв’яжіться з ними. На підставі даних про Ваше підприємство вони нададуть свої комерційні пропозиції щодо вартості та тривалості аудиторської перевірки;
  • Відвідайте певну кількість потенційних аудиторів. Ви побачите їх офіс, відчуєте атмосферу, яка панує в колективі, віч-на-віч поспілкуєтеся з особами, які стануть в майбутньому Вашими надійними партнерами.

Тільки пам’ятайте: ціна – це важливо, але не головне. 
Головне – якість, довіра і порядність!

Виникли питання?

Залиште свої контактні дані і наші експерти обов'язково з Вами зв'яжуться